Jul 3, 2013

Някой ще ви подари сърцето си....

Тази сутрин, преди да изпия първото кафе за днес, направих 7-8 асана и реших да постна 2 будистки притчи, които аз много, ама много, харесвам :



В едно селце пристигнал мъдър старец. Мястото му харесало и останал да живее там. Дори си мисля, че е било някъде край морето. Старецът много обичал децата и често им правел подаръци, но подарявал само чупливи вещи.

Децата се опитвали да се отнасят грижливо с подаръците си, но въпреки това често ги чупели и се разплаквали. След време, мъдрецът им правел нови подаръци, още по-крехки.

Един ден родителите дошли при него:

-Ти си мъдър и желаеш само доброто на нашите деца. Но защо им правиш такива подаръци? Колкото и да се стараят, те не могат да ги опазят, с тях е невъзможно да се играе.

Старецът се усмихнал и казал :

-Ще мине време и някой ще им подари сърцето си. Може би това ще ги научи да се отнасят внимателно с безценните неща !

 

 

 

Един човек попитал Буда : Аз толкова много искам щастие, а не зная как да го постигна, кажи ми какво да направя? 

Буда отговорил : 

 Махни АЗ -това е его, остави зад себе си ИСКАМ -това е претенция и ето - остана ти само ЩАСТИЕ !

 

Хуба-а-а-а-в  ден от мен !